Rabu, 8 Ogos 2012

SEJARAH RINGKAS MALAYSIA MERDEKA.

SEJARAH RINGKAS MALAYSIA MERDEKA.

Tarikh kemerdekaan negara 31 OGOS 1957 telah ditentukan oleh ulama terkenal SYEIKH ABDULLAH FAHIM atau lebih terkenal dengan nama Hj Abdullah Pak Him.Al Marhum telah dilahirkan di Mekah pada 1869.Kebolehan dan kepintaran Haji Abdullah Pak Him memang tidak dapat dinafikan, di samping seorang mufassir (ahli tafsir), ahli falak dan ahli hadis al-marhum juga seorang yang pintar dalam syair-syair arab.

AL-KISAHNYA,semasa menentukan tarikh kemerdekaan,al-marhum telah menggunakan kepakaran ilmu falaknya.Maka perkiraan kedudukan planet-planet dan buruj-buruj diketika itu samada membawa kemakmuran atau tidak, maka jawapannya terletak pada bahu Al-Marhum.

Al marhum menggunakan sejenis alat yang dipanggil ASTROLABLE,yang memang biasa digunakan al marhum bagi menghitung pergerakan cakerawala terutama buruj-buruj bintang.
TARIKH 31 Ogos 1957 ini dipilih berdasarkan kedudukan buruj-buruj bintang yang akan muncul pada waktu Maghrib sempena detik kemerdekaan.Terdapat satu lagi tarikh dipilih iaitu 31 Ogos 1962 yang mempunyai kedudukan bintang yang sama.

Pada malam tarikh kemerdekaan yang dipilih al marhum,dididapati empat buah buruj sedang berada di ufuk barat sejurus selepas terbenam matahari pada 7.19malam 30 Ogos 1957.Buru-buruj tersebut adalah Scorpious(kala jengking),Libra(dacing),Virgo(
anak dara) dan The Sail(kapal layar).Kelihatan juga dua buah planet yang sangat terang iaitu Musytari(kecerahan 100%) dan Zuhrah(kecerahan 79%) berhampiran buruj Kapal Layar.
Bulan pula berada tepat pada kedudukan Libra.(Cahaya didalam dacing).


Syeikh Abdullah Fahim menyebut dalam bahasa Arab "am khir atana" bermaksud "Tahun baik datang bagi kita".Beliau berpesan sekiranya Tanah Melayu gagal mencapai kemerdekaan pada 1957,tahun-tahun sehingga 1962 adalah tidak baik bagi orang Melayu mengisytiharkan kemerderkaan.

Bagaimanapun,apa yang dikehendaki telah dimakbulkan ALLAH SWT,pada 20 Februari 1956 telah ditetapkan 31 Ogos 1957 sebagai tarikh kemerdekaan,yang telah diisytiharkan oleh Tunku Abdul Rahman di Padang Pahlawan,Melaka.

Ironinya:Dua buruj yang paling terang kelihatan pada malam itu iaitu Libra dan Kapal Layar,bersamaan dengan lambang Dacing Barisan Nasional dan Kapal Layar Parti Perikatan.

ALLAHU AKBAR! - Neefola.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

After getting more than 10000 visitors/day to my website I thought your sengattabuanbn.blogspot.com website also need unstoppable flow of traffic...

Use this BRAND NEW software and get all the traffic for your website you will ever need ...

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

In testing phase it generated 867,981 visitors and $540,340.

Then another $86,299.13 in 90 days to be exact. That's $958.88 a
day!!

And all it took was 10 minutes to set up and run.

But how does it work??

You just configure the system, click the mouse button a few
times, activate the software, copy and paste a few links and
you're done!!

Click the link BELOW as you're about to witness a software that
could be a MAJOR turning point to your success.

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com